سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هر روز به روزیم

آبشار طبیعی خونی در قطب جنوب یکی از شگفت انگیز ترین مناظر و اتفاقات طبیعی است که با وجود توجیهات علمی که در مورد هویت آن ارائه می شود اما از آن به عنوان یکی از شگفتی های جهان نام برده می شود. این آبشار به طول 5 کیلومتر در دره تیلور قرار دارد. این آبشار عجیب در سال 1911 توسط گریفیت تیلور یک زمین شناس استرالیایی کشف شد.

 

مردم ابتدا فکر می کردند که این رنگ قرمز به دلیل وجود جلبک های قرمز در آب است. پس از مدتی نیز دانشمندان اعلام کردند که این رنگ قرمز به دلیل وجود ترکیبات زنگ آهن غیر محلول است. چندی بعد نیز شیمی دان ها و میکروبیولوژیست ها اعلام کردند که اکوسیستم بی نظیری در زیر یخ های این منطقه وجود دارد. به گفته آنها باکتری هایی در این مکان وجود دارند که قادرند در این محیط غنی از ترکیبات آهن زندگی کنند.

جیل میکاکی یک میکروبیولوژیست کالج دورتموت معتقد است که حداقل 17 نوع میکروب بی هوازی را در این ناحیه شناسایی کرده است. با وجود توجیهات علمی که در مورد آبشار خون در قطب ارائه شده است اما شکل و شیوه حیات در اعماق یخ ها هنوز موجب شگفتی دانشمندان است. آنها معتقدند که در سیاره مارس و ژوپیتر شاید بتوان حیاتی مشابه را مشاهده کرد. همین فضیه ها نیز پای موجودات فرازمینی را به تئوری های ارائه شده در توجیه حیات ر این منطقه باز کرده است و برخی از نظریه پردازان منشاء حیات در این منطقه را فرازمینی هایی می دانند که زمانی دور پا له کره زمین گذاشته اند. هویت اصلی آبشار خون قطب جنوب همچنان مورد بحث و نقل محافل علمی در جهان است.


ارسال شده در توسط باز گشت جیمبو !!!